Організація пошуково-дослідницької діяльності в Оріхівському ЗДО

Пошуково-дослідницька діяльність з дітьми дошкільного віку

Дошкільники охоче беруть участь у пошуково — дослідницькій діяльності. Прагнення до нових вражень, допитливість, постійне бажання експериментувати, самостійно шукати істину поширюється на всі сфери життєдіяльності дитини. Чи можливо так організувати навчання в умовах дошкільного закладу, щоб воно відповідало всім дитячим потребам? Так. якщо це навчання буде «проблемним» включати елементи самостійної дослідницької праці, будуватиметься як самостійний творчий пошук, тож буде вже не репродуктивною, а творчою діяльністю.

Організація дослідницько-пошукової діяльності в екологічному вихованні дітей - Оріхівський заклад дошкільної освіти "Калинонька"

Особливе значення для розвитку особистості дошкільника має усвідомлення взаємозв'язку між природою і людиною та різноманітних зв'язків у природі. Оволодіння засобами практичної взаємодії з довкіллям забезпечує становлення світогляду дитини, її особистісне зростання. Пошуково дослідницька діяльність відіграє щодо цього істотну роль, оскільки дає дітям можливість спілкуватися з однолітками, з дорослими, здійснювати з об'єктами різноманітні перетворення, виявляти їхні приховані істотні зв'язки з явищами природи, з життєдіяльністю людини, вчити аналізувати й самостійно робити висновки.

Організація дослідницько-пошукової діяльності в екологічному вихованні дітей - Оріхівський заклад дошкільної освіти "Калинонька"

Різні форми пошуково дослідницької діяльності спонукають дитину до творчості, самостійного пошуку причинно наслідкових зв'язків, засобів дій, що стимулює дитячу активність, створює умови для особистісного зростання й психічного розвитку.

Організація пошуково - дослідницької діяльності.

Завдання:

  • Формувати в дітей конкретні уявлення про об'єкти та явища живої й неживої природи, про людину як живу істоту, що існує серед живої й неживої природи, предметний рукотворний світ.
  • Розвивати різні аналізатори та сприяти засвоєнню сенсорних еталонів.
  • Учити проводити елементарні досліди й експерименти.
  • Активізувати мовленнєве спілкування.
  • Учити користуватися в мовленні складними та поширеними реченнями.
  • Виховувати допитливість, інтерес до довкілля.

Шляхи реалізації поставлених завдань:

  • Постійне спілкування з довкіллям (природним і соціальним).
  • Спостереження за об'єктами та явищами природи за діями і працею людей.
  • Проведення спеціальних ігор - занять з елементами пошуково – дослідницької діяльності.
  • Проведення різних видів ігор, загадування загадок.
  • Проведення елементарних дослідів і експериментів та створення умов для цього.
  • Обговорення результатів дослідів та експериментів.

Тематичний розподіл змісту роботи НЕЖИВА ПРИРОДА

Вода

Мета: ознайомити дітей з властивостями води: прозора; не має запаху; ллється; тече; в ній розчиняються деякі речовини; має вагу; на холоді замерзає; в твердому стані (лід) набирає форму ємкості, в якій міститься.

/Files/photogallery/DSC02528.JPG

Методи і прийоми: спостереження, досліди, ігри з водою, перетворювальна діяльність (виготовлення кольорових крижинок, розчинення цукру, солі тощо).

Повітря

Мета: показати дітям, що повітря «живе» скрізь (у поліетиленовому пакеті, в людині, в повітряній кульці тощо); навчити знаходити повітря в деяких об'єктах.

Методи і нрийоми: спостереження, ігри - загадки, досліди, ігри з повітряними кульками, соломинками, бесіди, експерименти (чи потрібне людині повітря?), перетворювальна діяльність (надимання мильних бульбашок).

Світло

Мета: ознайомити дітей зі значенням світла, з джерелами світла сонце, ліхтарик, свічка, лампа); показати, що світло не проходить крізь непрозорі предмети.

Методи і прийоми: спостереження, гра «День і ніч», ігри - загадки, ігри - описи, досліди, експерименти, бесіди.

Колір

Мета: ознайомити дітей з можливістю отримання кольорів змішуванням двох фарб (Червоний, жовтий дає оранжевий; синій і червоний - фіолетовий; синій і жовтий -зелений).

Методи і прийоми: ігри з фарбами; експерименти; піктограми із зображенням кольорових плям; казка про фарби і чарівний пензлик; перетворювальна діяльність (малювання квітів, метеликів на галявині в техніці кляксографії.

Вага

Мета: Показати дітям, що предмети бувають важкі й легкі; навчити визначати вагу предметів і групувати їх за вагою.

Методи і прийоми: спостереження, бесіди, ігрові ситуації (подарунки для Крокодила Гени і Чебурашки); ігри з різним природнім матеріалом (пісок, каміння, листя, солома, пух, тощо.); досліди; експерименти; змагання (хто сильніший?);перетворювальна діяльність (зроби пісок важким - намочити).

Звук

Мета: навчити дітей знаходити предмет за звучанням, визначити походження звуку, розрізняти музичні та шумові звуки.

Методи і прийоми: спостереження; дидактичні ігри; ігри з музичними інструментами; ігрові ситуації; досліди; експерименти; ігри з предметами; перетворювальна діяльність(виготовлення озвучених коробочок).

Тепло

Мета: навчити дітей визначати температурні властивості речовин та предметів.

Методи і прийоми: спостереження; за гартувальні заходи; досліди; експерименти; бесіди; дидактичні ігри з лялькою; ігри - описи ; ігри з предметами.

Жива природа

Рослини і тварини - живі організми

Мета: дати дітям поняття про живі організми, чим вони відрізняються від неживих (рухаються, ростуть, розмножуються, живляться, дихають...)

Методи і прийоми: ігри-загадки; спостереження; дидактичні ігри; бесіди; ігри драматизації, сюжетно - рольові і рухливі ігри; розгляд ілюстрації, картин тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 3023

Коментарi